Crosstrainer workout om eenvoudig calorieën te verbranden

Heb je een crosstrainer gekocht? Dan wil je natuurlijk een goede crosstrainer workout. Wij hebben voor je alvast een standaard trainingsschema samengesteld. Ideaal voor het verbranden van calorieën.

Welke spieren train je?

Tijdens het trainen met een crosstrainer worden veel verschillende spieren gebruikt. Hieronder staat een opsomming van de spieren die je traint met met een workout met een crosstrainer:

  • Buikspieren
  • Triceps
  • Hamstrings
  • Quadriceps
  • Biceps
  • Billen

Crosstrainer training om calorieën te verbranden

Om zo veel mogelijk calorieën te verbranden op de crosstrainer is het van belang dat je een goed trainingsschema hebt waarbij je de weerstandsniveaus steeds een stukje opvoert. Hieronder vind je een voorbeeld van zo’n trainingsschema.

Crosstrainer workout trainingsschema

MinutenWat moet je doen?Weerstandsniveau
00:00-05:00Warming-up: voorwaartse voetbeweging + gebruik handvaten3
05:00-06:00Voer het weerstandsvermogen op5
06:00-07:00Achterwaartse voetbeweging + gebruik handvaten5
07:00-09:00Voorwaartse voetbeweging + losse handvaten7
09:00-11:00Voorwaartse voetbeweging + gebruik handvaten10
11:00-13:00Achterwaartse voetbeweging + gebruik handvaten6
13:00-15:00Voorwaartse voetbeweging + gebruik handvaten8
15:00-19:00Voorwaartse voetbeweging + gebruik handvaten6
19:00-21:00Achterwaartse voetbeweging + gebruik handvaten6
21:00-22:00Voorwaartse voetbeweging + gebruik handvaten6
22:00-24:00Voorwaartse voetbeweging + gebruik handvaten10
24:00-29:00Achterwaartse voetbeweging + gebruik handvaten8
29:00-31:00Voorwaartse voetbeweging + gebruik handvaten8
31:00-34:00Achterwaartse voetbeweging + gebruik handvaten8
34:00-35:00Voorwaartse voetbeweging + gebruik handvaten5
35:00-40:00Cooling-down: voorwaartse voetbeweging + gebruik handvaten3

Is bovenstaand trainingsschema nog iets te intensief? Dat is helemaal niet erg. Je kan onderdelen naar keuze uit bovenstaand schema nog even achterwege laten. Zorg er wel voor dat je altijd een warming up en cooling down in je training verwerkt. Hiermee voorkom je blessures die je liever niet wil oplopen tijdens het sporten.

Daarnaast is het raadzaam om de voorwaartse en achterwaartse voetbewegingen in je training te houden. Veel train plezier en succes met je crosstrainer!